Na een start als bewegingswetenschapper en een periode in de volwassenenrevalidatie werkt Lonneke nu al 10 jaar met veel plezier in het kinderrevalidatieteam op De Parel. Vanaf het begin is zij ook onderdeel van Team Passend Onderwijs.
Na een start als bewegingswetenschapper en een periode in de volwassenenrevalidatie werkt Lonneke nu al 10 jaar met veel plezier in het kinderrevalidatieteam op De Parel. Vanaf het begin is zij ook onderdeel van Team Passend Onderwijs.
“Ik ben ervan overtuigd dat het werken in een team met verschillende disciplines zoveel meerwaarde heeft voor de zorg rondom een kind. Daarom heb ik bewust gekozen voor het werken in een multidisciplinair behandelteam en ben ik ook zo blij met mijn plekje bij Team Passend Onderwijs.
Ook bij Team Passend Onderwijs werken we in een divers team. Je kunt altijd zaken met elkaar bespreken en hoort de perspectieven van verschillende professionals.”
Ieder kind naar een school om de hoek
“Eigenlijk zou ik het elk kind gunnen dat het naar de school om de hoek kan gaan. Maar ik realiseer me ook hoe ingewikkeld dat soms kan zijn. Met Team Passend Onderwijs lever ik er een bijdrage aan dat steeds meer kinderen in het regulier onderwijs de zorg krijgen die zij nodig hebben. Dat voelt goed.
Het helpen en ondersteunen van andere onderwijsspecialisten is heel anders dan het zelf doen. Daarmee is het een mooie verdieping van mijn vak.
Een goed voorbeeld van een succesverhaal van Team Passend Onderwijs was een leerling waarbij het schrijven helemaal niet lukte. Daar moest een oplossing voor gevonden worden en dat werd een laptop. Nu hebben we dat wel vaker gedaan, maar het bijzondere aan dit jongetje was dat hij daarna niet alleen zijn schoolwerk veel beter kon doen, maar ook sociaal ontzettend opknapte. Het verwerken van de lesstof leverde minder frustratie op. Hij had een betere aansluiting bij zijn klasgenoten en ging met veel meer plezier naar school.”
“Na het ontvangen van het aanmeldformulier, een telefonisch gesprek met IB en heen-en-weer mailen over welke tijd ik zal komen observeren, stap ik ’s morgens om 9.00 uur de groep binnen waar ik een leerling ga observeren.” “Nooit eerder heb ik de leerling gezien die ik ga observeren. Wie oh wie, vraag ik mij af.…