Leerkracht Kosta

Team Passend Onderwijs bestaat inmiddels 4 jaar, maar vooral de afgelopen tijd hebben we veel nieuwe leden gekregen! Eén van hen is Kosta Hoekstra.

Leraar op De Parel én lid van Team Passend Onderwijs

Kosta is 33 jaar en wist na de PABO gelijk dat hij het speciaal onderwijs in wilde. Na een paar jaar bij de Prof. Van Gilse school in Haarlem voor leerlingen met een ernstige taalontwikkelingsstoornis (TOS) en slechthorende (SH) kinderen, kwam hij terecht bij De Parel en vond daar helemaal zijn plek.

“Elk kind is anders”

Zowel in het speciaal onderwijs als het gewoon onderwijs geldt: elk kind is anders. Dit betekent dat elk kind anders leert. En dat vind ik het meest waardevolle aan het speciaal onderwijs, dat het mij de kans geeft om aan elk kind iets speciaals te bieden. Iets dat ze helpt om verder te komen, beter te leren.

Zelf vind ik het in de klas belangrijk om ieder kind in het moment zelf te benaderen. Want elke leerling is verschillend, soms zelfs van dag tot dag. Dus wat de ene dag werkt, werkt niet altijd de volgende dag. Dat is juist de uitdaging.

Dit neemt niet weg dat we met elke leerling naar een bepaald doel werken. Maar daarbij is er altijd ruimte voor verandering. Ook als die verandering een stap in een andere richting is.

ICT om leerlingen te helpen in de klas

Bij De Parel heb ik de kans gekregen om mij meer te specialiseren in ICT middelen in het onderwijs. Het is heel mooi hoe simpele digitale oplossingen het voor kinderen zoveel makkelijker kunnen maken om mee te doen in de les. Zo kunnen ze allemaal, met verschillende hulpmiddelen, met de groeples mee doen. Iedereen in de klas is anders, maar samen vormen ze een geheel. En het is reuze belangrijk als iedereen zich daar onderdeel van voelt.

Team Passend Onderwijs

Met Team Passend Onderwijs bieden we graag advies en kennis over hoe speciale leerlingen in het reguliere onderwijs te ondersteunen. Elk kind heeft ondersteuning nodig, maar bij de een is die alleen net even anders dan de ander. En daar bieden wij graag onze hulp voor aan.

Lees meer verhalen

Kind met CP in het basisonderwijs

“Na het ontvangen van het aanmeldformulier, een telefonisch gesprek met IB en heen-en-weer mailen over welke tijd ik zal komen observeren, stap ik ’s morgens om 9.00 uur de groep binnen waar ik een leerling ga observeren.” “Nooit eerder heb ik de leerling gezien die ik ga observeren. Wie oh wie, vraag ik mij af.…

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Scroll to top